V uplynulém týdnu se nám rozmnožil v našem milovaném metru sebevražedný mor, páchající nejen škodu na lidském zdraví, ale také zmatky v provozu a s tím spojená zpoždění.
Naposledy ve čtvrtek 15.12. byl přerušen provoz metra v úseku "Pražského Povstání - Háje" 6:11 až 6:45 z důvodu člověka v kolejišti stanice I.P.Pavlova (naštěstí se stačil schovat). Následkem byl nepravidelný interval až do konce ranní špičky. V úterý 13.12. ve stanici Nádraží Holešovice v 11:11 byl však sebevražedný pokus úspěšný. Úsek "Ládví - Florenc" byl vyloučen až do 13:06, kvůli náročnému úklidu a dlouhotrvajícímu ohledávání. Toto "odstartovala" nedělní sebevražedkyně z Kobylys. 15:07 až 16:35 se jezdilo jen "Háje - Nádraží Holešovice" a "Ládví - Letňany". Tento výčet bych zakončil citací jednoho z pracovníků DP Praha: "Proč nemůžou skákat pod vlaky ČD?".
16.12.2011 Ondřej Svoboda
Jako každý rok i letos bude o Vánocích zvláštní provoz, a to nijak neobvykle. Školní linky nepojedou od 23.12. do 2.1., prázdninové jízdní řády budou platit od 27.12. do 30.12.
(ilustrační foto)
Na štědrý den bude ukončen provoz většiny denních linek zhruba v 18:00, kdy zahájí provoz linky noční, s kterými bude stále v provozu metro až do cca 1:00 i vybrané denní linky.
16.12.2011 Ondřej Svoboda
Červen
Postřehy nasazení autobusů na linky PID:
106: všechna pořadí obsadil Hotliner, provoz dle JŘ;
109: jezdí Veolia;
(ilustrační foto)
120: Probo Trans;
158: jezdí Štěpánek a ČSAD Střední Čechy;
172: jezdí Martin Uher;
177: pouze dva krátké vozy DP;
184: Anexie;
213: jezdí DP, Veolia a Polkost;
241: Bosák Bus;
347: ČSAD Kladno
Dohodli se také na stávce 24 hodinové, v pondělí se mělo stávkovat "jen" od 3 hodin ráno do 4 hodin odpoledne. Zastaví se železnice v celé republice a MHD, zejména v Praze a Brně, tak, jak to bylo plánováno již na pondělí.
12.6.2011 Ondřej Svoboda
Odborové svazy dopravních podniků ohlásili na pondělí 13.6.2011 od 3:00 stávku, která by měla obnášet absolutní zastavění železnice a velké omezení provozu MHD ve větších městech, včetně pražského metra.
Jízdenky v PID zdražují, týká se to především běžných jídenek. Nepřestupní jízdenka je nyní přestupní, od původní přestupní jízdenky se liší jen nižší cenou a dobou platnosti.
(ilustrační foto)
Ta je nyní 30 minut. Platnost původní přestupní jízdenky zůstává 90 minut. Nové ceny jsou 32Kč za 90-ti minutovou a 24Kč za 30-ti minutovou jízdenku. Všechny změny najdete zde, v posledním čísle Informačního zpravodaje organizace ROPID. Nad čím však zůstává rozum stát je, proč v době velkých úspor se zavádí bezplatné jízdné pro děti do 15 let?
18.5.2011 Ondřej Svoboda
Duben
Ve Zličíně u obchodního domu Glóbus sjel 18. dubna autobus společnosti Hotliner ze srázu. Řidič zemřel, zranilo se třináct cestujících.
(ilustrační foto)
Jednalo se o autobus Mercedes-Benz Conecto 12M O345C s ev. č. 012 (exev. č. 1077), který byl zařazen teprve v roce 2005. Příčina nehody není známa.
19.4.2011 Ondřej Svoboda
Březen
Tento měsíc byla pokořena hranice sta dodaných kusů autobusu SOR NB12 pražskému DP.
(ilustrační foto)
Tato hranice padla s dodávkou vozů ev.č. 3612, 3617 až 3619, 3623 a 3626. K tomuto dni má DP Praha již 175 autobusů SOR, z toho 108 standartních NB12, 50 kloubových NB18, 15 midibusů BN8,5 a 2 hybridní kloubové NBH18.
19.3.2011 Ondřej Svoboda
Dne 12. února zakončila souprava metra 3903-3680-3681-3683-3904 sedmnáctiletou rekonstrukci vozů metra 81-71.
(ilustrační foto, (c) František Vítek)
Rekontrukce prováděla společnost Škoda v Plzni a celkem jí prošlo 93 souprav. I když jsou rekonstrukce již dokončené, stále ještě není v provozu devět rekonstruovaných souprav, které jsou ještě v záběhu a jezdí bez cestujících. 3.3.2011 Ondřej Svoboda
Podle ROPIDu by nová expresní linka v trase "Psáry-Jesenice-Vestec-Smíchovské nádraží" mohla vyjet od 1.září.
(ilustrační foto)
Tato linka bude kompletně financována obcí Jesenice a měla by se stát alternativou ke dnešním linkám vedoucích přes často ucpanou Vídeňskou ulici. Jízdní doba se odhaduje na 25 minut. 3.3.2011 Ondřej Svoboda
ROPID plánuje prodloužení linky 193 z její současné konečné zastávky Náměstí Bratří Synků až na Nádraží Vršovice.
(ilustrační foto)
Tento plán rozvoje linky 193 se nacházel již v návrhu změn linkového vedení v oblastech Prahy 10, 11 a 15, které se (téměř všechny) realizovali 1. září 2009. Tento dokument vám nabízím zde. Nyní se čeká jen na dokončení stavebních úprav v jedné ze zastávek. 3.3.2011 Ondřej Svoboda
V pátek 11. února byl slavnostně zahájen provoz šikmého výtahu, čímž byla stanice prohlášena za bezbariérovou.
Práce na výměně jezdících shodů a instalaci šikmého výtahu byly zahájeny na konci srpna 2010 a jejich ukončení bylo původně plánovalo až na květen nebo červen 2011. Nyní jsou zde nainstalovány pohyblivé schody se sníženou konstukční šířkou, což umožnilo instalaci šikmého výtahu bez snížení kapacity východu. 3.3.2011 Ondřej Svoboda