Vítejte na stránkách o autobusech Karosa, Iveco Irisbus a SOR.
Co zde najdete?
Popisy jednotlivých modelů autobusů, které prošly výrobními linkami Karosy Vysoké Mýto,
nebo pocházejících od společnosti SOR Libchavy, ale i novinky v Pražské Integrované Dopravě.
Novinky v PID - o čem se mluví
V sobotu 19. ledna 2013 se uskutečnil Den otevřených dveří nově budované trasy metra V.A. Trasa prohlídky zahrnovala stanice Veleslavín, trojlodní stanice, a Petřiny, jednolodní stanice, obě ražené NRTM.
(foto autor: František Vítek)
Trasa prohlídky začala sestupem na úroveň kolejiště, do prostoru před stanicí Veleslavín, kde směr prohlídky navedl návštěvníky tunely ražené TBM do stavební jámy E2 určené k zahájení ražeb TBM, která bude později sloužit pro umístění vzduchotechniky.
Dál vedla trasa zpět ke stanici Veleslavín, skrz ni a dále táhlým obloukem tunely TBM směrem ke stanici Petřiny. Jednotlivé traťové tunely budou po každých 200 metrech propojeny propojkami majícími jak bezpečnostní, tak vzduchotechnickou funkci - nový úsek metra by tedy měl být bez průvanu.
Stanice Petřiny je největší jednolodní stanice bez jediného sloupu, překonala dosud takto jedinečnou stanici Kobylisy, a to zejména díky (budoucímu) velmi rozsáhlému technickému zázémí, díky němuž bude také zdejší obratová kolej až několik málo stovek metrů za samotným nástupištěm stanice.
Ze stanice Petřiny se na povrch vyšlo tunelem obratové koleje, který volně pokračuje jako přístupová štola Markéta až na povrch. Nová část metra A Dejvická-Motol bude otevřena do konce roku 2014.
20.1.2013 Ondřej Svoboda
Po jednání s místními úřady oblasti Petrovic a Horních Měcholup se ROPID rozhodl od 20. listopadu odklonit linku 175 a midibusovou linku 296. Provedené změny jsou zcela nekoncepční a zdaleka neřeší všechny požadavky obyvatel těchto městkých částí.
Linka 175 již ze Skalky nebude posilou linky 177, ale vydá se po současné trase linky 296 ( - Zahradní Město - U Průseku (×) – Sídliště Na Groši (×) – Na Groši – Na Groši – Hostivařská – K Lesoparku (×) – Řepčická – Boloňská – Na Vartě – Holoubkovská(×) – Na Křečku(×) – Janovská(×) – SÍDLIŠTĚ PETROVICE), dojde tedy k obnovení provozu v AO Sídliště Petrovice. Linka 296 se odklání přes Staré Petrovice (zastávka Newtonova), následně kolem Hájů přes zrušenou zastávku Poliklinika Háje s konečnou zastávkou na Hájích.
Napadá mě několik poznámek, proč tyto úpravy nenahradí linku 154: Petrovičtí, potažmo Měcholupští, chtějí spojení v Hostivaři i k obchodnímu centru, tímto se však neřeší. Linka 240 ve starých Petrovicích nestačí, má méně než poloviční interval oproti staré lince 154 a přidání linky 296 lidi jistě nevytrhne svým 30 minutovým intervalem a zvláště, když ještě (a asi nesmyslně) objíždí Háje. Navíc linka 175 svoje stávající poslání naplňuje, ve své stávající trase využívána je a bude chybět. Zrušení linky 154 však nelze vrátit zpět, zřejmě by utrpělo ego ROPIDu.
14.11.2012 Ondřej Svoboda
ROPID vydal několik dokumentů, ve kterých je uveden plán reorganizace trasování linek autobusů a tramvají, a to za účelem zjednodušení a zefektivnění sítě MHD v Praze. Realizace by měla proběhnout v září. Linky budou slučovány, odkláněny, redukovány.
(ilustrační foto)
Hlavní myšlenkou je vytvoření metrobusové sítě linek. Metrobus je linka s velmi krátkým ("atraktivním") intervalem, často dlouhou trasou a nasazenými kloubovými autobusy. Zároveň dojde k rozšíření páteřních linek tramvají o "páteřní svazky" více linek, které v nějakém úseku vytvoří onen atraktivní interval. Některé změny jsou opravdu vítané, u mnohých se však najde mnoho negativ, nebo dokonce zůstává rozum stát...
Některé fotky jsou s dovolením vypůjčeny od galerie-autobusu.cz, ty jsou ještě samotné patřičně označeny.
Může se stát, že některé odkazy nebudou fungovat. V tom případě zkuste požadovanou stránku najít přes hledání (textové pole vlevo nahoře) a případně mi o tomto nefunkčním odkazu řekněte, například prostřednictvím vzkazovníku.