wz
Autobusy SOR - busweb.xf.cz

Meziměstské autobusy SOR

O firmě SOR C 7,5 C 9,5 C 10,5 C 12 CN 8,5 CN 9,5 CN 10,5 CN 12 CN 13,5 NC 18

NC 18

SOR NC 18 je typ linkového dvoučlánkového nízkopodlažního autobusu, který od roku 2008 vyrábí česká společnost SOR Libchavy. NC 18 je prvním modelem své třídy v Česku od ukončení výroby linkového autobusu Karosa C 943 v roce 2001 kvůli malému zájmu zákazníků. SOR NC 18 je odvozen z městského kloubového autobusu NB 18, který SOR poprvé představil v roce 2006. Oba modely využívají maximální povolenou délku dvoučlánkového autobusu, která činí 18,75 m. NC 18 je tedy třínápravový kloubový (dvoučlánkový) nízkopodlažní autobus určený pro příměstské či regionální linky, které jsou velmi vytížené. Hnací agregát tvořený motorem Iveco Cursor a automatickou převodovkou se nachází v motorové věži v zadním pravém rohu autobusu. Hnací náprava je zadní. Do vozu vedou troje dvoukřídlé dveře, dvoje v předním článku, poslední hned za kloubem. V prostoru prostředních dveří je jedno místo pro kočárek či invalidní vozík, střední dveře jsou rovněž vybaveny nájezdovou plošinou. Model NC 18 je prvním meziměstským kloubovým autobusem vyráběným v Česku od ukončení produkce Karosy C 943 v roce 2001. Zároveň se ale jedná o první český meziměstský kloubový nízkopodlažní autobus vůbec. První SOR NC 18 byl vyroben na konci roku 2008 a zakoupila jej společnost Veolia Transport Východní Čechy. Ta jej začátkem roku 2009 nasadila do pravidelného provozu v okolí Pardubic. Východočeská odnož Veolie zakoupila na podzim 2009 i druhý autobus NC 18.

NC 18

NC 18

Technické údaje

Délka: 18750 mm

Šířka: asi 2550 mm

Výška: asi 2900 mm

Pohotovostní hmotnost: 15500 kg

Počet míst (k sezení:k stání): 59:86

Pohonné jednotky

Motory

Název: Iveco Cursor F2BE3681B Výkon: 243 kW

Převodovky

Název: ZF 6 HP Stupňů: Druh: automatická

Zpět na výběr
Zpět na hlavní stránku