wz
Autobusy SOR - busweb.xf.cz

Městské autobusy SOR

O firmě SOR B 7,5 B 9,5 B 10,5 BN 9,5 BN 10,5 BN 12 NB 12 City NB 18 City EBN 10,5

NB 18 City

SOR NB 18 je model městského kloubového nízkopodlažního autobusu z produkce východočeské společnosti SOR Libchavy. Prototyp byl vyroben v roce 2006, sériová výroba byla zahájena v roce 2008. Autobus NB 18 je prvním kloubovým modelem značky SOR. Je odvozen od zcela nízkopodlažního standardního typu NB 12. SOR NB 18 je tedy třínápravový autobus určený do městského provozu. Hnací náprava je zadní (značky VOITH, stejně jako střední), přední náprava je vlastní výroby s nezávisle zavěšenými koly. Motor a automatická převodovka se nacházejí v levém zadním rohu vozu. Karoserie vozidla, která je svařena z ocelových profilů, je zvnějšku oplechovaná a v interiéru obložena plastovými deskami. Podlaha autobusu je ve výšce 360 mm nad vozovkou. Vstup do autobusu zajišťují patery dvoukřídlé dveře (v předním článku troje, v zadním dvoje). Do Prahy má být dodáno 20 kusů autobusů SOR NBH 18 s hybridním pohonem. V roce 2006 představila společnost SOR na brněnském Autotecu zcela novou řadu nízkopodlažních autobusů. Standardní vůz NB 12 i kloubový NB 18 zde byly představeny svými prototypy a po ukončení veletrhu vykonala obě vozidla zkušební a předváděcí jízdy po městech České i Slovenské republiky. Druhý autobus typu NB 18 byl představen na Autotecu 2008, od prvního prototypu se odlišuje upraveným designem. Sériová výroba začala na podzim roku 2008, v lednu 2009 bylo dodáno prvních devět sériových autobusů NB 18 do Nitry. 12. února 2009 oznámil Dopravní podnik hl. m. Prahy, že firma SOR vyhrála výběrové řízení na dodávku nových autobusů pro Prahu a model NB 18 bude tvořit novou flotilu kloubových autobusů.

NB 18

NB 18

Technické údaje

Délka: 18750 mm

Šířka: 2550 mm

Výška: 2750 mm

Pohotovostní hmotnost: 13000 kg

Počet míst (k sezení:k stání): 44:117

Pohonné jednotky

Motory

Název: Iveco Tector 8 Výkon: 243 kW

Převodovky

Název: ZF Stupňů: 6+1 Druh: automatická

Zpět na výběr
Zpět na hlavní stránku