wz

B 941

Karosa B 941 je model městského kloubového autobusu, který vyráběla společnost Karosa Vysoké Mýto v letech 1997 až 2001. Inovovaná varianta vozidla, vyráběná od roku 1999, je označena B 941 E. Autobus B 941 je nástupcem typu B 741. B 941 je třínápravový autobus s polosamonosnou karoserií panelové konstrukce. Skládá se ze dvou částí, které jsou navzájem spojeny kloubem a krycím měchem. Motor s převodovkou se nachází za zadní nápravou, která je hnací. Přední lichoběžníkovou nápravu s nezávisle zavěšenými koly vyrobil podnik LIAZ, střední a zadní pochází od firmy Detva. Od svého předchůdce, autobusu B 741, se B 941 odlišuje odlišným předním i zadní čelem, která jsou zaoblena a tvoří se sklolaminátový panel s kostrou ze svařených profilů, a také inovovaným interiérem s protiskluzovou podlahou. Sedačky pro cestující jsou čalouněné plastové potažené látkou. Prostor pro kočárek je umístěn u druhých dveří. V pravé bočnici se nacházejí čtvery dveře, vždy dvoje v každém článku (první a čtvrté jsou užší než prostřední dveře). Upravená verze B 941 E má odlišnou přední tuhou nápravu LIAZ s kotoučovými brzdami, systémy ABS a ASR, podlahu v předním článku vozu sníženou o 100 mm a další menší úpravy. Výroba městského kloubového autobusu řady 900 byla zahájena roku 1997, tedy přibližně rok po ukončení produkce vozů B 741. Od roku 1999 pak Karosa vyráběla pouze inovovanou verzi B 941 E. Celkem tak bylo v letech 1997 až 2001 vyrobeno 335 autobusů typu B 941, které byly určeny především pro dopravní podniky v České a Slovenské republice. Vozy tohoto typu jsou v drtivé většině dosud v provozu.

B 941

B 941

Technické údaje

Délka: 17615 mm

Šířka: 2500 mm

Výška: 3165 mm

Pohotovostní hmotnost: 14300 - 14450 kg

Počet míst (k sezení:k stání): 45:118

Pohonné jednotky

Motory

Název: LIAZ ML 636 Výkon: 175 kW

Název: Renault MIHR 062045 Výkon: 186 - 217 kW

Převodovky

Název: VOITH D 863.3 Stupňů: 3 Druh: automatická

Název: ZF 4 HP 500 Stupňů: 4 Druh: automatická

Zpět na výběr
Zpět na hlavní stránku