wz

B 932

Karosa B 932 je model městského autobusu, který vyráběla společnost Karosa Vysoké Mýto v letech 1997 až 2002. Jde o nástupce typu Karosa B 732. Vůz B 932 je konstrukčně i designově shodný s modelem B 931; oba typy byly vyráběny souběžně. Jedná se o dvounápravový autobus s polosamonosnou karoserií panelové konstrukce a motorem umístěným za zadní nápravou. Ta pochází od firmy Detva, zatímco přední s nezávisle zavěšenými koly vyrobil podnik LIAZ. Jedinou změnou oproti typu B 931 je použití mechanické převodovky, díky níž mohou být autobusy B 932 používány i na příměstských linkách. Zadní i přední čelo, které je na rozdíl od vozů řady 700 zaobleno, je vytvořeno z kostry ze svařených profilů a sklolaminátového panelu. Sedačky v interiéru jsou čalouněné plastové a potažené látkou. Pro cestující jsou určeny troje dvoukřídlé výklopné dveře v pravém boku karoserie (ty přední jsou užší než zbylé dvoje). Za středními dveřmi se nachází prostor pro kočárek. Od roku 1999 byly vyráběny autobusy v modifikaci B 932 E. Změny byly stejné jako u typu B 931 E: systémy ABS a ASR, odlišná přední tuhá náprava LIAZ a snížení podlahy v přední části vozu o 100 mm. Příměstské a městské autobusy B 932 začaly být v Karose vyráběny roku 1997, tedy přibližně rok po zahájení produkce městských vozů B 931. V roce 1999 byla uvedena na trh modifikovaná verze B 932 E a výroba původní varianty byla ukončena. Poslední vozy verze B 932 E opustily brány Karosy v roce 2002. Typ B 932 je rozšířen po celé České i Slovenské republice především u dopravců provozujících MHD. Spolu s vozy B 931 tak B 932 úspěšně nahradily nebo doplnily starší typy B 731 a B 732. V provozu jsou ve velkých počtech doposud.

B 932E & KT8D5 B 932E & 14T B 932E

B 932E

Technické údaje

Délka: 11345 mm

Šířka: 2500 mm

Výška: 3165 mm

Pohotovostní hmotnost: 10200 kg

Počet míst (k sezení:k stání): 31:63

Pohonné jednotky

Motory

Název: LIAZ ML 636 Výkon: 175 kW

Název: Renault MIHR 062045 Výkon: 152 - 188 kW

Převodovky

Název: Praga 5P 115 Stupňů: 5 Druh: mechanická

Zpět na výběr
Zpět na hlavní stránku