wz
Autobusy KAROSA - busweb.xf.cz

Řada 700

O řadě 700 B 731 B 732 B 732 Legobus B 741 C 733 C 734 C 735 C 744 LC 735 LC 736 LC 737 LC 757

C 744

Karosa C 744 je model meziměstského kloubového autobusu, který vyráběla společnost Karosa Vysoké Mýto v letech 1988 až 1992 (funkční vzorek již roku 1983). Autobus C 744 je konstrukčně odvozen od standardní linkové verze Karosa C 734. Cílem byla maximální unifikace se všemi vozy nové řady 700, což umožňovalo lepší dostupnost náhradních dílů. C 744 je třínápravový autobus s polosamonosnou karoserií panelové konstrukce. Skládá se ze dvou částí, které jsou navzájem spojeny kloubem a krycím měchem. Hnací náprava (zadní) je poháněna motorem, který se nachází za ní, pod podlahou salonu pro cestující. Přední náprava LIAZ má nezávisle zavěšená kola, střední a zadní nápravy jsou tuhé a pochází od maďarské firmy Rába. Pro cestující jsou určeny troje dvoukřídlé výklopné dveře přibližně stejné šířky. V přední článku se nacházejí dveře dvoje, třetí jsou umístěny za kloubem. Sedačky v interiéru vozu jsou rozmístěny 2+2 se střední uličkou. Rozhodnutí o výrobě kloubového autobusu československé výroby padlo na začátku 80. let 20. století. V té době byly do Československa dováženy maďarské vozy Ikarus 280. Tento typ byl poměrně spolehlivý, problémy ale byly s náhradními díly, které musely být dodávány opět až z Maďarska. První autobus C 744 (funkční vzorek) byl vyroben roku 1983, v roce 1986 následovaly 3 prototypy, roku 1987 pětikusová ověřovací série a sériová výroba začala na konci roku 1988. Do roku 1992, kdy byla produkce těchto autobusů ukončena, vyrobila Karosa 324 těchto vozů (včetně prototypů a funkčního vzorku). Autobusy C 744 byly určeny především pro podniky ČSAD, které je nasazovaly na kratší meziměstské tratě, kde byly potřebné kapacitnější vozy. Nicméně některé vozy se objevily i na běžných linkách MHD (např. v Ostravě nebo Bratislavě). V současnosti jsou vozy C 744 v provozu zejména u menších dopravců, a to již pouze v nízkém počtu.

C 744

C 744

Technické údaje

Délka: 17355 mm

Šířka: 2500 mm

Výška: 3165 mm

Pohotovostní hmotnost: 12800 kg

Počet míst (k sezení:k stání): 60:70

Pohonné jednotky

Motory

Název: LIAZ ML 635/ ML 637 Výkon: 180 - 189 kW

Převodovky

Název: Praga 5P 80.40 Stupňů: 5+1 Druh: mechanická

Zpět na výběr
Zpět na hlavní stránku